Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

Προβληματισμός για το ΝΕΟ Σχολείο της κα Διαμαντοπούλου..

Επειδή όπως είπαμε αυτή η σελίδα είναι βήμα διαλόγου, σας δίνω τον προβληματισμό μου για το "ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" της κα. Διαμαντοπούλου, ελπίζοντας να γίνει έναυσμα για ανταλλαγή απόψεων.
 
Είμαι Καθηγητής Πληροφορικής με πολυετή εμπειρία ιδίως στην Τεχνική Εκπαίδευση. 
Πήρα λοιπόν στα χέρια μου το λεγόμενο "ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- Πρώτα ο Μαθητής".
Πριν βάλω τους προβληματισμούς μου στην θεματολογία του "Νέου Σχολείου", θέλω να σταθώ στο Πρώτα ο Μαθητής.
Κάνω λοιπόν την σκέψη και στην μεταβιβάζω: Αν θέλω να ικανοποιήσω πρώτα τον μαθητή, ποιος είναι ο άμεσα εμπλεκόμενος με την επαφή του; ο Εκπαιδευτικός του. Επομένως αν δεν ασχοληθώ πρώτα με αυτών και δεν ικανοποιήσω αυτόν πως γίνεται να ικανοποιηθεί ο μαθητής. Εγώ λοιπόν λέω:  Παιδεία - Ο Εκπαιδευτικός και ο Μαθητής του.
Ίσως βέβαια επιλέχθηκε από την κυβέρνηση το Πρώτα ο Μαθητής, γιατί τα χρηματικά κονδύλια για να ικανοποιήσεις τον μαθητή είναι μικρά σε σχέση με αυτά που χρειάζεται για να ικανοποιήσεις τον εκπαιδευτικό.

Ας πάμε τώρα σε μερικά από τα θέματα του Σχεδίου Νέο Σχολείο:

Α. Ψηφιακό Σχολείο
Ψηφιακό Σχολείο λένε ότι θα είναι το Νέο Σχολείο!!!
Κάθε θρανίο και ένας υπολογιστής, διαδραστικοί πίνακες, 24Mbs δίκτυα.
Ερώτηση: Πως σκοπεύει να συντηρήσει τόσους υπολογιστές από την κακή χρήση τους; Μήπως οι καθηγητές πληροφορικής θα γίνουν υπεύθυνοι συντήρησης; Ένα μέτρο για να εφαρμοστεί πρέπει να έχει εξεταστεί από όλες τις συνιστώσες ειδάλλως θα δώσει ένα κονδύλιο τεράστιο για ένα μέτρο που θα αποτύχει. Όσο αφορά τα δίκτυα 24ΜBs προφανώς έχουν στο μυαλό τους τα αστικά κέντρα.

Β Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
200 ώρες θεωρεί αρκετές η Υπουργός για την επιμόρφωση των καθηγητών και μάλιστα 50 ώρες κατά πρόσωπο και 150 εξ αποστάσεως. Εκπαιδευτές οι πολλαπλασιαστές που θα επιλεγούν.
Αλήθεια υπάρχει εκπαιδευτικός που νομίζει ότι θα επιμορφωθεί με αυτό τον τρόπο;
Αποδεικνύεται εμπράκτως ότι το μόνο που ενδιαφέρει είναι να βάζουμε τίτλους όπως αυτός "Επιμόρφωση εκπαιδευτικών", γιατί με τον τρόπο αυτό μόνο επιμόρφωση δεν είναι αφού αναγκάζεις τον εκπαιδευτικό να εργαστεί εξ’ αποστάσεως με κόστος τον προσωπικό του χρόνο. Αν πραγματικά ήθελε η υπουργός να επιμορφώσει τον εκπαιδευτικό τότε το μεγαλύτερο μέρος θα έπρεπε να γίνει από τον εργασιακό του χρόνο με εκπαιδευτικές άδειες.



Γ. Τρόπος επιλογής και πρόσληψης εκπαιδευτικών

1. Εισαγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα βάσει των κενών των σχολικών μονάδων λέει η Υπουργός.

Σχολιασμός – Ερώτηση: Αν ένα Γενικό λύκειο έχει 9 ώρες κενό σε μια ειδικότητα  (πράγμα που δεν δικαιολογεί κενό αφού αυτό νοείται με 10ώρες κενό σε ένα σχολείο), το διπλανό Γυμνάσιο  έχει 5 ώρες τότε τι γίνεται;



2. Καταργείται το 60 – 40 που ισχύει τώρα (60% από ΑΣΕΠ – 40% από πιίνακες) και επιλογή μόνο από ΑΣΕΠ και μάλιστα αυτών που διαθέτουν Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης. Εκτός του ότι είναι άδικο για τόσους αναπληρωτές και ωρομίσθιους το μέτρο αυτό, γίνεται ακόμα χειρότερο: Όλοι οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι τόσων χρόνων πρέπει να φοιτήσουν κι άλλο για κριθούν τώρα ικανοί να συμμετέχουν στον ΑΣΕΠ ;



3. Οι διορισμοί θα γίνονται σε επίπεδο Δ/νσης Εκπ/σης; Θα δοθούν οι αρμοδιότητες των σχολείων στις περιφέρειες του νέου Καλλικράτη; Αν ναι τότε ο εκπαιδευτικός και ιδίως αυτός που δεν έχει οργανική μπορεί να καταλήξει έρμαιο και «πελάτης» του κάθε περιφερειακού με ότι κόστος αυτό έχει στα οικονομικά του αλλά και την οικογενειακή του κατάσταση.



4. Θέσπιση Αυτό-αξιολόγισης/Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας.

Σύμφωνα με αυτά που λέγονται στο «ΝΕΟ Σχολείο» θα πρέπει η σχολική μονάδα να αυτόαξιολογηθεί  με μία σειρά από δράσεις και να συνταχθεί έκθεση. Δηλαδή ο διευθυντής θα πρέπει να ασκεί έργο όπως αναφέρεται:

  • Στο να μην υπάρχει απώλεια διδακτικών ωρών (αλήθεια για τις καταλήψεις τι πρέπει να κάνει ο διευθυντής;)
  • Στο συνολικό πρόγραμμα κοινωνικής, πολιτιστικής, περιβαλλοντικής δράσης (δηλαδή να συμμετέχει το σχολείο σε περιβαλλοντικά προγράμματα; Αφού λόγω κονδυλίων αυτά σχεδόν καταργούνται)

Αυτή η έκθεση θα έχει την μορφή αξιολόγησης του σχολείου και του Διευθυντή; Δεν μας το αναφέρεται, παρόλα αυτά νομίζω πως κάθε διευθυντής θα το εκλάβει σαν μορφή αξιολόγησης του έργου του.



Δ. Τεχνική Εκπαίδευση

Ερχόμαστε πάλι στα Τεχνικά Λύκεια.

Εισαγωγή της Πρακτικής Άσκησης Μαθητή.

Δηλαδή νέα αμισθί εργατικά χέρια;

Θα είναι προϋπόθεση η ολοκλήρωση πρακτικής για την απόκτηση πτυχίου; 

Ο Τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια ποιος θα είναι;

Όπως καταλαβαίνετε η Τεχνική Εκπαίδευση πάλι θα είναι ο χώρος που θα υποστεί τις πειραματικές παρεμβάσεις και οι εκπαιδευτικοί και σπουδαστές πάλι θα είναι αυτοί που θα πληρώσουν τα πειράματα αυτά.

Επιτέλους κάντε μια διακρατική επιτροπή και λύστε το θέμα τις Τεχνικής Εκπαίδευσης. Είναι ένας χώρος που βάλλεται πάντα από αλλαγές οι οποίες δεν είναι ουσιαστικές και μόνο αποτέλεσμα έχουν την δημιουργία εντυπώσεων και εμφάνιση προβλημάτων στην άσκηση του έργου των εκπαιδευτικών.



Ε. Πιστοποιητικά Αγγλικών και Πληροφορικής μέσα στο ΝΕΟ Σχολείο

Αυτό σημαίνει πλήρεις αναδιοργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των προγραμμάτων σπουδών. Πραγματικά θα ήθελα πολύ  να δω μια τέτοια υλοποίηση, αλλά πολύ φοβάμαι πως θα είναι αποτυχία αφού είναι πολλά που πρέπει να επιλυθούν για την υλοποίηση αυτού του έργου όπως ποιος θα το διοργανώνει, πως, πότε.

Για να γίνει η εφαρμογή της πιστοποίησης αρκούν οι τρέχουσες διδακτικές ώρες;



Τελειώνοντας θα ήθελα να πάρω κάποιες απαντήσεις στο λεγόμενο «Πρώτα ο Μαθητής»

  1. Πρώτα ο μαθητής σημαίνει τάξεις με 30 μαθητές;
  2. Πρώτα ο μαθητής σημαίνει εργαστηριακά μαθήματα με ένα εκπαιδευτικό για 16 άτομα;
  3. Πρώτα ο μαθητής σημαίνει: Πειραματίζομαι με την Τεχνική Εκπαίδευση;


Δημήτρης Σκούρτης

Μαχόμενος  Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ ΔΕ για μια καλύτερη παιδεία…

1 σχόλιο:

  1. Νομίζω πως το 60-40 πρέπει να καταργηθεί και μάλιστα έπρεπε να είχε καταργηθεί από χρόνια. Όμως από την άλλη ο καθένας θα πρέπει να έχει δικαίωμα συμμετοχής στην εξετάσεις. Ακόμη, νομίζω πως το θέμα της πιστοποίησης της πληροφορικής είναι σημαντικό θέμα. Αν μιλάμε για Word και Excel, τότε ας μην υπάρχει. Αν μιλάμε για ουσίας πράγματα, τότε ναι. Άλλωστε θα πρέπει να σταματήσει το Ελληνικό σχολείο να έχει την όποια σχέση με την γάγγραινα που ονομάζεται Microsoft.

    ΑπάντησηΔιαγραφή