Τρίτη 5 Ιουλίου 2016


ΖΕΡΒΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ    

ΠΥΣΔΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Διευκρινίσεις για τη ρύθμιση των υπεραριθμιών
 Ιωάννινα    6-07-2016

Καταρχάς, διευκρινίζεται  ότι οι οργανικές υπεραριθμίες, στις οποίες γίνεται αναφορά και αφορούν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή τις διαδικασίες του ΠΥΣΔΕ, καμία σχέση δεν έχουν με τους συναδέλφους που είναι προσωρινά τοποθετημένοι ή βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και δεν έχουν οργανική θέση
Η διαδικασία κρίσης και τοποθέτησης των υπεραρίθμων περιγράφεται στις παραγράφους του άρθρου 14 του ΠΔ 50/96, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 του ΠΔ 100/97.
Από τη διαδικασία αυτή εξαιρούνται όσοι υπάγονται στις διατάξεις των περιπτώσεων α και γ της παρ. 1 του άρθρου 13 του ΠΔ 50/96, δηλαδή όσοι ανήκουν σε «ειδική κατηγορία μετάθεσης», πλην των πολυτέκνων, επειδή οι τελευταίοι, βάσει του άρθρου 30 παρ. 4 του ν. 3848/2010, «δεν εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του άρθρου 14 του ίδιου διατάγματος».

Στην πρώτη παράγραφο αναφέρεται:
1. Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών είναι δυνατόν να προκύψουν:
α) Σε σχολικές μονάδες της Α/θμιας εκπαίδευσης από ίδρυση, κατάργηση, υποβιβασμό, διαίρεση ή συγχώνευση αυτών ή άλλη αιτία.
β) Σε σχολικές μονάδες της Β/θμιας εκπαίδευσης από ίδρυση, κατάργηση ή συγχώνευση αυτών, από μετατροπή λυκείων σε λυκειακές πράξεις ή από μείωση των τμημάτων των μαθητών ή άλλη αιτία.
Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων, για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται Δε λαμβάνεται υπόψη ποιας σχολικής μονάδας το όνομα διατηρήθηκε μετά τη συγχώνευση ή αν δόθηκε νέο. Για τον καθορισμό του έτους τοποθέτησης λαμβάνεται υπόψη το έτος στο οποίο οι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν στο κάθε σχολείο πριν τη συγχώνευση (115393/Δ2/28-9-2012, Διεύθυνση Προσωπικού Β/θμιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Γ΄).
Α. ΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑ

Η Δ/νση Β΄θμιας μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων, καταγράφουν τις ώρες ανά ειδικότητα που λείπουν ή πλεονάζουν σε κάθε σχολική μονάδα για τον καθορισμό οργανικών κενών-πλεονασμάτων.
Πρέπει να τονιστεί  στο σημείο αυτό ότι τα ΠΥΣΔΕ υποχρεώνονται να υπολογίσουν τα κενά με βάση την Α΄ανάθεση  και την  πληρότητα του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών .
Στις ειδικότητες που πλεονάζουν 12  ώρες και άνω υφίσταται υπεραριθμία. Είναι προφανές ότι στη διαδικασία αυτή υπολογίζονται μόνο οι υπηρετούντες με οργανική θέση της συγκεκριμένης ειδικότητας στη σχολική μονάδα.
Αν, π.χ., το σύνολο των φιλολογικών ωρών πρώτης ανάθεσης ενός σχολείου είναι 48 διδακτικές ώρες και υπάρχουν 3 φιλόλογοι με ωράριο 20 ώρες, τότε πλεονάζει ένας φιλόλογος κατά 12 ώρες. Επομένως, υπάρχει μια υπεραριθμία,.

Β. ΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ

1)    Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, που ανήκουν οργανικά στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, να δηλώσουν εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι. Δεν υπάρχει αναγκαστική άρση υπεραριθμίας.

Το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. χαρακτηρίζει ονομαστικά τους υπεράριθμους κατά σχολική μονάδα έχοντας υπόψη τα παρακάτω:

1)    Αν υποβληθούν περισσότερες από μία αιτήσεις, υπεράριθμος θεωρείται αυτός που έχει το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
2)    Αν κανείς δεν επιθυμεί να κριθεί ως υπεράριθμος, ως υπεράριθμος χαρακτηρίζεται εκείνος που τοποθετήθηκε οργανικά τελευταίος στη σχολική μονάδα.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ι: Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Τότε, σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμος χαρακτηρίζεται ο εκπαιδευτικός που έχει το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.

Προσοχή: Σε αυτή μόνο τη συγκεκριμένη περίπτωση, της ταυτόχρονης τοποθέτησης, αν υπάρχει εκπαιδευτικός που τοποθετήθηκε ως υπεράριθμος (με αίτηση άρσης υπεραριθμίας) το ίδιο σχολικό έτος, αυτός σε καμία περίπτωση δε χαρακτηρίζεται υπεράριθμος..

Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι σύμφωνα με τα παραπάνω καλούνται από το ΠΥΣΔΕ να υποβάλουν, αν θέλουν,  δήλωση  τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες στις οποίες υφίστανται τα οργανικά κενά εντός 10 (δέκα) ημερών.

Γ. ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ

1) Να μην κάνει τίποτα,. Η οργανική του θέση δε χάνεται όσο υφίσταται η συγκεκριμένη σχολική μονάδα και για όσο χρονικό διάστημα επιθυμεί ο ίδιος. Δεν προβλέπεται βάσει του υφιστάμενου νομικού πλαισίου αναγκαστική άρση υπεραριθμίας. Έτσι, ο υπεράριθμος το Σεπτέμβριο:
α) θα παραμείνει στην ίδια σχολική μονάδα, αν προκύψουν νέα λειτουργικά κενά από αποσπάσεις, παραιτήσεις, εκπαιδευτικές άδειες, γονικές μακροχρόνιες άδειες κ.λπ. Γι’ αυτά τα λειτουργικά κενά προηγούνται για τοποθέτηση οι υπεράριθμοι. Θα προηγηθούν, επίσης, στις τοποθετήσεις στα λειτουργικά κενά της περιοχής μετάθεσής τους, αν κάνουν δήλωση τοποθέτησης, αλλά η διάθεσή τους θα γίνει σύμφωνα με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο μονάδων μετάθεσής τους (μεταξύ όλων των υπεραρίθμων της περιοχής μετάθεσής τους).
β) διατίθεται ή αποσπάται χωρίς αίτησή του εξ ολοκλήρου σε άλλη σχολική μονάδα της ίδιας περιοχής μετάθεσης καταρχάς, οπότε λαμβάνει «τις μονάδες μετάθεσης για δυσμενές συνθήκες που αντιστοιχούν στη σχολική μονάδα της διάθεσης εκτός αν οι μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες της οργανικής του θέσης είναι περισσότερες, οπότε και λαμβάνει αυτές».
γ) διατίθεται για συμπλήρωση του υποχρεωτικού του ωραρίου και λαμβάνει αναλογικά «με βάση την εβδομάδα των πέντε ημερών τις μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες που αντιστοιχούν στις σχολικές μονάδες της διάθεσης, εκτός αν οι μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες της οργανικής του θέσης είναι περισσότερες, οπότε και λαμβάνει αυτές»
Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι δεν χάνεται η οργανική θέση αυτού που χαρακτηρίζεται σήμερα οργανικά υπεράριθμος.
Η μοναδική περίπτωση στην οποία χάνεται η οργανική θέση είναι αν καταργηθεί η σχολική μονάδα, και βέβαια πρέπει οι συνάδελφοι να κάνουν οπωσδήποτε αίτηση άρσης υπεραριθμίας και αίτηση για οργανικό κενό, αλλιώς θα βρεθούν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ.


2)    Να κάνει δήλωση άρσης υπεραριθμίας, γιατί θέλει να φύγει από τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα και τον ενδιαφέρουν οι κενές οργανικές θέσεις που υπάρχουν στην ίδια ομάδα σχολείων με το δικό του ή στην όμορη ομάδα. Τότε: οι υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα (πριν από τις τοποθετήσεις των μετατιθεμένων-αιτούντων βελτίωση), συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους:
- σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και
- όπου αυτό δεν είναι δυνατό, τότε μόνο, σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

Προσοχή: 1.Αν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα σχολείων, δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε σχολείο της όμορης ομάδας.

2.   Στην παράγραφο 8 του άρθρου 14 αναφέρεται:
« Ο χρόνος υπηρεσίας στην προηγούμενή τους θέση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που μετατίθενται, διατίθενται ή αποσπώνται λόγω υπεραριθμίας υπολογίζεται για τη συμπλήρωση της υπηρεσίας που απαιτείται από το άρθρο 8 αυτού του Π.Δ.
3)    Όποιος εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να τοποθετηθεί σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία (ίδια ομάδα-όμορη), κάνει δήλωση για τοποθέτηση-βελτίωση θέσης (αν δεν έκανε το Νοέμβριο) και συνεξετάζεται ενιαία με όλους όσους ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτηση λόγω μετάθεσης στη βάση των αριθμών μονάδων μετάθεσης (εδώ δε χρειάζεται να έχει υπηρετήσει την οργανική του θέση).


Πώς γίνονται οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ4
1) Η κρίση και η άρση της υπεραριθμίας των εν λόγω εκπαιδευτικών μέχρι τώρα γίνεται ενιαία στον κλάδο.
2) Οι τοποθετήσεις, όπως και οι βελτιώσεις, των νέο μετατιθεμένων και όσων εκπαιδευτικών βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ στον κλάδο ΠΕ04 θα γίνουν κατά κλάδο και ειδικότητα, σύμφωνα με την αρ. 3508/Δ2/14-01-2010 εγκύκλιο για υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων. Τυχόν κενά μετά την προηγούμενη διαδικασία θα καλυφθούν κατά προτεραιότητα από την ειδικότητα με τις περισσότερες ώρες, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα δεύτερης ανάθεσης. Τέλος, τα λειτουργικά κενά που θα προκύψουν με την έναρξη του νέου σχολικού έτους θα δίνονται σε εκπαιδευτικό του ιδίου κλάδου και ειδικότητας με τον εκπαιδευτικό που αντικαθίσταται.


©©©©   Οι συνάδελφοι πρέπει να γνωρίζουν οπωσδήποτε τις ομάδες των σχολείων και τις αντίστοιχες όμορες ομάδες σχολείων τ
ης  περιοχής μετάθεσης.
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

1.       Σύνταξη Πινάκων κενών και πλεονασμάτων – ΠΥΣΔΕ Τρίτη 5/7/2016
1.       Υποβολή αιτήσεων για κρίση υπεραριθμίας εντός 3 εργάσιμων ημερών, μέχρι και Παρασκευή 8/7/2016
2.       Χαρακτηρισμός Υπεράριθμων Εκπαιδευτικών – ΠΥΣΔΕ Τρίτη 12/7/2016 – 10.00 π.μ.
2.       Υποβολή αιτήσεων για άρση υπεραριθμίας εντός 10 ημερών, μέχρι και 20/7/2016
3.       Άρση υπεραριθμίας εκπαιδευτικών που υπέβαλαν αίτηση και σύνταξη πίνακα οργανικών κενών – ΠΥΣΔΕ Πέμπτη 21/7/2016
3.       Υποβολή αιτήσεων για οριστική τοποθέτηση, βελτίωση θέσης, εντός 5 ημερών, μέχρι και 28/7/2016
4.       Τοποθέτηση εκπαιδευτικών που ζητούν οριστική τοποθέτηση, βελτίωση θέσης ή από μετάθεση. Σύνταξη πινάκων θέσεων που παρέμειναν κενές μετά την παραπάνω διαδικασία – ΠΥΣΔΕ Τρίτη 2/8/2016
4.       Υποβολή αιτήσεων συμπληρωματικής τοποθέτησης εντός 5 ημερών, μέχρι και Δευτέρα 8/8/2016
5.       Συμπληρωματικές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών – ΠΥΣΔΕ Δευτέρα 8/8/2016
5.       Υποβολή αιτήσεων για διόρθωση λαθών/παραλείψεων, εντός 5 ημερών

6             6.       Εξέταση αιτήσεων και οριστικοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου – ΠΥΣΔΕ Παρασκευή 12/8/2016